The Supremes


Oι “sweethearts” της Motown, The Supremes

Αναδύθηκαν από τις φτωχογειτονιές του Detroit και μετατράπηκαν σε ένα από τα πιο δημοφιλή και με αμέτρητες επιτυχίες group των ‘60s. Η μεγαλύτερη επιτυχία τους ήρθε με τραγούδια κομμένα και ραμμένα για αυτές από τους ειδικούς της Motown, Brian Holland, Lamont Dozier και Eddie Holland (ή αλλιώς HollandDozierHolland«).  Αν και –κατά την ταπεινή μας άποψη- υπήρχαν άλλα πολύ μεγαλύτερα σε καλλιτεχνική αξία συγκροτήματα ή καλλιτέχνες της soul, οι Supremes κατάφεραν να μπουν στο Πάνθεον των θρύλων της soul για ένα και μόνο λόγο: ανέπτυξαν ένα πολύ εκλεπτυσμένο στυλ ερμηνείας, που γεφύρωνε την pop με τη soul και αυτό σήμαινε ευρύτερη αναγνωρισιμότητα για όλων των ειδών τα κοινά (μαύροι, λευκοί και κίτρινοι) και φυσικά αμέτρητες πωλήσεις.

Υπό το άγρυπνο βλέμμα του ιδιοκτήτη της Motown, Berry Gordy, η συνεργασία μεταξύ the Supremes και HollandDozierHolland αποτέλεσε μία ασταμάτητη μηχανή παραγωγής Nο1 hits για τα μέσα της δεκαετίας του ‘60. Τον Ιούνιο του 1965, έκαναν ρεκόρ ως το συγκρότημα με τα περισσότερα συνεχόμενα Nο1 hits, όταν το Back in My Arms Again ανέβηκε στο top του Billboard singles chart. Οι άλλες επιτυχίες στη σειρά ήταν “Where Did Our Love Go,” “Baby Love,” “Come See About Me” και “Stop! In the Name of Love”.

Η αξία της επιτυχίας τους αυξανόταν από το γεγονός ότι τα περισσότερα hits που κυριαρχούσαν στα charts της εποχής, προέρχονταν από το εξωτερικό, λόγω της Βρετανικής (μουσικής) Εισβολής (British Invasion). Οι Supremes ήταν οι νεαρές πρωταγωνίστριες της Αμερικής, εκπέμποντας εκλεπτυσμένη χάρη και soul διάθεση, προσελκύοντας όπως είπαμε όλων των ειδών τα κοινά, σε μία περίοδο που οι φυλετικοί διαχωρισμοί άρχιζαν να αποδυναμώνονται. Γνωστές και ως οι “sweethearts” της Motown, ο Berry Gordy είδες τις δυνατότητες και τα ταλέντα των κοριτσιών όταν πρωτοπήγαν να τις ακούσει στα δεκαέξι τους χρόνια: “Και τα τρία κορίτσι είχαν ποιότητα και ικανότητες τόσο ιδιαίτερες, που συχνά σκεφτόμουν: ‘Αν κάνουν εμάς να νιώθουμε τόσο καλά, τι θα μπορούσαν να κάνουν σε ολόκληρο τον κόσμο ; ’”, σημείωνε στην αυτοβιογραφία του, To Be Loved. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ότι όχι μόνο οι Supremes έγιναν συνώνυμο του ήχου της Motown αλλά και κέρδισαν ένα μέρος στην ιστορία της μουσικής ως οι τραγουδίστριες και showgirls των οποίων η δημοτικότητα ερχόταν δεύτερη από αυτή των Beatles.

Τα μέλη των Supremes – Diana Ross, Florence Ballard και Mary Wilson – πρωτοσυναντήθηκαν ως κουαρτέτο με το όνομα the Primettes, όταν προσλήφθηκαν από τον τραγουδιστή Paul Williams, για να συνοδεύσουν το διάσημο τοπικό γκρουπάκι του Detroit, the Primes (αργότερα γνωστό και ως οι περίφημοι Temptations). Μετά από πολλές, επίμονες επισκέψεις στο Hitsville της Motown, μετά το σχολείο τους οι Supremes υπέγραψαν συμβόλαιο με την εταιρεία, αφού ενηλικιώθηκαν, δηλαδή τον Ιανουάριο του 1961. Το συγκρότημα δυσκολεύτηκε στην αρχή. Πέρασαν αρκετά χρόνια αποτυχημένων singles, πριν τελικά τα καταφέρουν με το When the Lovelight Starts Shining Through His Eyes (Νο23) στις αρχές του 1964. Μετά από αυτό, οι Supremes ήταν ασταμάτητες, με πάνω από δέκα Nο1 επιτυχίες μεταξύ 1964-69. Εκτός από τα προαναφερόμενα χιτάκια, άλλες μεγάλες επιτυχίες του group ήταν τα “I Hear a Symphony,” “You Can’t Hurry Love,” “You Keep Me Hangin’ On,” “Love Is Here and Now You’re gone,” “The Happening,” “Love Child” και “Someday We’ll Be Together.”

Οι Supremes πέρασαν με επιτυχία από τα κουραστικές εμφανίσεις μιας νύχτας στα τροχόσπιτα της Motown, που ήταν ο συνηθισμένος τόπος ζωντανών εμφανίσεων, στο μεγαλοαστικό κόσμο των νυχτερινών κέντρων της Copacabana, όπου το group έκανε θραύση το καλοκαίρι του 1965. Μέχρι το 1967, το συγκρότημα είχε μετονομαστεί πλέον σε Diana Ross and the Supremes, εξαιτίας της λαμπερής παρουσίας της Ross. Τον ίδιο χρόνο, η Florence Ballard εγκαταλείπει το group και αντικαθίσταται από τη Cindy Birdsong. Η δύση των ‘60s βρίσκει της Supremes να ηχογραφούν υλικό με κοινωνικές ανησυχίες, το γνωστό Love Child”.

Η Ross αφήνει τις Supremes για να ξεκινήσει την επιτυχημένη σόλο καριέρα της ως τραγουδίστρια, αλλά και για να δοκιμάσει την τύχη της και στον κινηματογράφο, κάνοντας τα πρώτα της βήματα με έργα όπως The Wiz (με συμπρωταγωνιστή τον τότε προστατευόμενό της, Michael Jackson) και το Lady Sings the Blues and Mahogany (βιογραφία της Billie Holiday με όχι και τόσο καλή ερμηνεία από την πλευρά της Ross). Η τελευταία της εμφάνιση με το συγκρότημα έγινε στο Frontier Hotel του Las Vegas στις 14 Ιανουαρίου του 1970. Αντικαταστάθηκε από την Jean Terrell, χωρίς να πτοηθεί η ικανότητά τους να κάνουν επιτυχίες με τραγούδια όπως τα Up the Ladder to the Roof και Stoned Love. Το τρίο συνέχισε να εμφανίζεται και να ηχογραφεί κατά τη δεκαετία του εβδομήντα, με το ιδρυτικό μέλος Mary Wilson να διατηρεί το όνομα και τη μουσική ζωντανή.

Οι  Supremes έδωσαν την τελευταία τους συναυλία στο Drury Lane, στο Λονδίνο, στις 12 Ιουνίου του 1977, όπου και η Wilson διέλυσε το σχήμα και βγήκαν όλες στη σύνταξη. Η Ballard πέθανε από καρδιακή ανεπάρκεια το 1976. Στις αρχές των ‘80s, η ιστορία των Supremes έγινε το κεντρικό θέμα του περίφημου πια μιούζικαλ του Broadway, Dreamgirls , το οποίο γυρίστηκε και σε κινηματογραφική ταινία αρκετά χρόνια αργότερα.

Πηγή: Rock and Roll Hall of Fame

Δισκογραφία (Wikipedia)

Albums

Studio albums

Year Title Peak chart positions
US US
R&B
UK
The Supremes
1962 Meet The Supremes 8
1964 Where Did Our Love Go 2 1
A Bit of Liverpool 21 5
1965 The Supremes Sing Country, Western and Pop 79
We Remember Sam Cooke 75 5
More Hits by The Supremes 6 2
Merry Christmas 1
1966 I Hear a Symphony 8 1
The Supremes A’ Go-Go 1 1 15
1967 The Supremes Sing Holland–Dozier–Holland 6 1 15
The Supremes Sing Rodgers & Hart 20 3 25
Diana Ross & the Supremes
1968 Reflections 18 3 30
Diana Ross & the Supremes Sing and Perform «Funny Girl» 150
Diana Ross & the Supremes Join The Temptations 2 2 1 1
Love Child 14 3 8
1969 Let the Sunshine In 24 7
Together 2 28 6 28
Cream of the Crop 33 3 34
The Supremes
1970 Right On 25 4
The Magnificent 7 3 113 6
New Ways but Love Stays 68 12
1971 The Return of the Magnificent 7 3 154
Touch 85 6 40
Dynamite! 3 160 21
1972 Floy Joy 54 12
The Supremes Produced and Arranged by Jimmy Webb 129 27
1975 The Supremes 152 25
1976 High Energy 42 24
Mary, Scherrie & Susaye
«—» denotes the album failed to chart or was not released

Singles

All singles released on Motown Records except for the Primettes’ «Tears of Sorrow» b/w «Pretty Baby», issued on Lu Pine Records.

Year A-side title
B-side title
Lead vocal Peak chart positions
US US
Cashbox

[1]
US
R&B
US
Dance
US
AC
UK
The Primettes
1960 «Tears of Sorrow»
«Pretty Baby«
Diane Ross
Mary Wilson
The Supremes
1961 «I Want a Guy»
«Never Again»
Diana Ross
«Buttered Popcorn» 1
«Who’s Lovin’ You«
Florence Ballard
Diana Ross
1962 «Your Heart Belongs to Me»
«(He’s) Seventeen»
Diana Ross 95
«Let Me Go the Right Way»
«Time Changes Things»
90 26
1963 «My Heart Can’t Take It No More»
«You Bring Back Memories»
129
«A Breathtaking Guy» 2
«(The Man with the) Rock and Roll Banjo Band»
75
«When the Lovelight Starts Shining Through His Eyes» 3
«Standing at the Crossroads of Love»
23 2
1964 «Run, Run, Run» 3
«I’m Giving You Your Freedom»
93 22
«Where Did Our Love Go» 3
«He Means the World to Me»
1 1 3
«Baby Love» 3
«Ask Any Girl»
1 1 1
«Come See About Me» 3
«(You’re Gone But) Always in My Heart»
1 3 27
1965 «Stop! In the Name of Love»
«I’m in Love Again»
1 1 2 7
«Back in My Arms Again»
«Whisper You Love Me Boy«
1 1 1 40
«Nothing but Heartaches»
«He Holds His Own»
11 8 6
«I Hear a Symphony»
«Who Could Ever Doubt My Love»
1 1 2 39
«Things Are Changing» 4
«Things Are Changing»
«Children’s Christmas Song» 5
«Twinkle, Twinkle, Little Me»
«My World Is Empty Without You»
«Everything is Good About You»
5 5 10
1966 «Love Is Like an Itching in My Heart»
«He’s All I Got»
9 9 7
«You Can’t Hurry Love»
«Put Yourself in My Place«
1 1 1 3
«You Keep Me Hangin’ On»
«Remove This Doubt»
1 1 1 8
1967 «Love Is Here and Now You’re Gone»
«Theres No Stopping Us Now»
1 1 1 17
«The Happening»
«All I Know About You»
1 1 12 6
Diana Ross & The Supremes
1967 «Reflections»
«Going Down for the Third Time«
Diana Ross 2 2 4 5
«In and Out of Love» 6
«I Guess I’ll Always Love You«
9 10 16 13
1968 «Forever Came Today» 6
«Time Changes Things»
28 13 17 28
«Some Things You Never Get Used To» 6
«You’ve Been So Wonderful to Me»
30 22 43 34
«Love Child» 6
«Will This Be the Day»
1 1 2 15
«I’m Gonna Make You Love Me» 7
«A Place in the Sun«
Diana Ross, Eddie Kendricks
Diana Ross, Paul Williams
2 1 2 3
1969 «I’m Livin’ in Shame» 6
«I’m So Glad (I Got Somebody Like You Around)»
Diana Ross 10 8 8 14
«I’ll Try Something New» 7
«The Way You Do the Things You Do«
Diana Ross, Eddie Kendricks, Melvin Franklin
Diana Ross, Eddie Kendricks
25 21 8
«The Composer» 6
«The Beginning of the End»
Diana Ross 27 21 21
«No Matter What Sign You Are» 6
«The Young Folks»
31
69
27 17 37
«The Weight» 7
«For Better or Worse»
Diana Ross, Eddie Kendricks, Paul Williams
Diana Ross, Eddie Kendricks
46 39 33
«I Second That Emotion» 7, 8
«The Way You Do the Things You Do«
Diana Ross, Eddie Kendricks 19
«Someday We’ll Be Together» 9
«He’s My Sunny Boy»
Diana Ross, Johnny Bristol
Diana Ross
1 1 1 12 13
1970 «Why (Must We Fall in Love)» 7, 8
«Uptight (Everything’s Alright)«
Diana Ross, Eddie Kendricks
Diana Ross, Paul Williams
31
The Supremes
1970 «Up the Ladder to the Roof»
«Bill, When Are You Coming Back»
Jean Terrell 10 9 5 28 6
«Everybody’s Got the Right to Love»
«But I Love You More»
21 14 11 29
«Stoned Love»
«Shine on Me»
7 5 1 24 3
«River Deep – Mountain High» 10
«Together We Can Make Such Sweet Music»
Jean Terrell, Levi Stubbs
Jean Terrell
14 7 11
1971 «Nathan Jones»
«Happy (Is a Bumpy Road)»
Jean Terrell, Mary Wilson, Cindy Birdsong
Jean Terrell
16 10 8 29 5
«You Gotta Have Love in Your Heart» 10
«I’m Glad About It»
Jean Terrell, Levi Stubbs 55 41 25
«Touch»
«It’s So Hard for Me to Say Good-bye»
Jean Terrell, Mary Wilson, Cindy Birdsong
Jean Terrell
71 53
«Floy Joy»
«This Is the Story»
Jean Terrell, Mary Wilson
Jean Terrell
16 16 5 33 9
1972 «Automatically Sunshine»
«Precious Little Things»
Jean Terrell, Mary Wilson
Jean Terrell
37 37 21 17 10
«Your Wonderful, Sweet Sweet Love»
«The Wisdom of Time»
Jean Terrell 59 70 22
«I Guess I’ll Miss the Man»
«Over and Over»
85 100 17
1973 «Bad Weather»
«Oh Be My Love»
87 74 37
1974 «Baby Love» 11
«Ask Any Girl»
Diana Ross 12
1975 «He’s My Man»
«Give Out, But Don’t Give Up»
Scherrie Payne, Mary Wilson
Scherrie Payne
69 1
«Early Morning Love» 8
«Where Is It I Belong»
Mary Wilson
«Where Do I Go from Here»
«Give Out, But Don’t Give Up»
Scherrie Payne 93 3
1976 «High Energy»
«High Energy»
Susaye Greene 1
«I’m Gonna Let My Heart Do the Walking»
«Early Morning Love»
Scherrie Payne
Mary Wilson
40 54 25 1
«You’re My Driving Wheel»
«You’re What’s Missing in My Life»
Scherrie Payne
Scherrie Payne, Mary Wilson
85 50 5
1977 «Let Yourself Go»
«You Are the Heart of Me»
Scherrie Payne
Mary Wilson
83 5
«Love, I Never Knew You Could Feel So Good»
«This Is Why I Believe in You»
Scherrie Payne 5
1989 «Stop! In the Name of Love» 11
«Automatically Sunshine»
Diana Ross
Jean Terrell, Mary Wilson
62
«—» denotes the single failed to chart or was not released
  • 1 The original master of this single was withdrawn shortly after its release, and a re-recorded version, also featuring Ballard on lead, was issued instead.
  • 2 Originally issued as «A Breath Taking, First Sight Soul Shaking, One Night Love Making, Next Day Heart Breaking Guy», quickly withdrawn and re-pressed with the shortened title.
  • 3 There was no Billboard R&B singles chart from November 1963 until January 1965. Most discographies include R&B information from Cash Box magazine to fill in the gap in the R&B chart, as is done here.
  • 4 Promotional radio-only single produced by Phil Spector, for The Equal Employment Opportunity Commission.
  • 5 Charted on Billboard magazine’s Top Holiday Songs chart, peaking at number seven.
  • 6 Background vocals by The Andantes, instead of The Supremes. In the case of «In and Out of Love», both The Andantes’ and Supremes’ backing vocal tracks were used.
  • 7 Diana Ross & The Supremes with The Temptations.
  • 8 UK-only single.
  • 9 Backing vocals by Maxine and Julia Waters instead of The Supremes.
  • 10 The Supremes with the Four Tops.
  • 11 UK re-issue.

3 σχόλια στο The Supremes

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s